Bagaimana Polifenol Dalam Vivix Membantu Kesuburan

By | 17/06/2020

Hai semua. Ramai yang pernah hubungi saya bertanyakan tentang Set Kesuburan Shaklee. Dalam Shaklee memang ada Set Kesuburan untuk Isteri dan juga Suami. Saya pernah kongsikannya DI SINI. So kali ini saya ingin kongsikan bagaimana Polifenol dalam Vivix membantu kesuburan pula. Memandangkan ramai yang dah berjaya hamil selepas berikhtiar dengan Vivix, saya rasa rugi kalau saya tak kongsikannya di sini. Mesti ramai yang nak tahu lebih lanjut kan? Saya akan kongsikan bagaimana sebenarnya Vivix tu bertindak.

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan?

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan

Jadi, sebelum saya bercerita tentang Polifenol untuk kesuburan, saya perlu semua orang faham dulu tentang FUNGSI BADAN. Kita ni, manusia yang Allah ciptakan, hidup sebenarnya disebabkan oleh SISTEM BADAN.

Dalam badan kita, ada 11 sistem dan kesemua sebelas sistem ini beroperasi setiap hari! Antaranya adalah:

  • Sistem pernafasan
  • Sistem peredaran darah
  • Sistem pencernaan
  • Sistem perkumuhan
  • Sistem peranakan
  • Sistem otot
  • Sistem tulang
  • Sistem saraf dan lain-lain…

So anda semua sebenarnya hidup sebab ada SISTEM. Sistem ini beroperasi 24 jam tanpa henti. Lumpuh salah satu sistem, maka tak sempurnalah hidup kita.

Ini antara SISTEM yang beroperasi 24 jam dalam badan kita. Sayang kan badan kita ni? So jaga elok-elok tau!

Manusia yang sihat = maksudnya sistem badannya berfungsi secara normal. Jika salah satu sistem badan gagal berfungsi dengan baik, itulah datangnya penyakit ataupun masalah.

Kalau orang yang susah buang air, mungkin sistem pencernaannya bermasalah. Kalau orang yang ada asma, mungkin sistem pernafasan atau perdearan darah dia bermasalah.

Dan kalau orang yang susah hamil, MUNGKIN sistem reproduktifnya ada masalah. Boleh faham yer semua?

Ini adalah konsep Sunnatullah = HUKUM ALAM.

Ok now.. anda dah tahu kita ada 11 sistem. So dari mana datangnya SISTEM ini?

11 sistem dalam badan kita ni sebenarnya datang daripada SEL.

  • Sistem terbentuk daripada Organ.
  • Organ pula terbentuk daripada Tisu.
  • Tisu pula terbentuk daripada Sel.

Sel > Tisu > Organ > Sistem

Ini adalah antara salah satu contoh… Ia adalah Sistem Pencernaan Manusia.

Ok sekarang, apa kaitan Vivix dengan sistem badan manusia ni?

Sebelum cerita pasal Vivix lagi, semua orang mesti FAHAM keyword ini: PENJAGAAN SEL.

Anda bayangkan begini. Nak bentuk sebuah negara yang maju, rakyatnya perlu dibentuk dahulu. Ia bermula daripada akar umbi atau individu yang bagus. So asasnya adalah INDIVIDU.

Sama juga dengan badan kita. Untuk memastikan Sistem Badan kita berfungsi secara NORMAL, asasnya adalah KESIHATAN SEL.

Apa sahaja masalah kesihatan yang kita alami sekarang, ianya berpunca daripada sel yang rosak! Ia boleh jadi.. masalah kulit ke, masalah jantung ke, masalah berat badan ke, masalah kesuburan ke, masalah hati, cysts.. Hatta kanser sekalipun, semuanya bermula daripada sel yang rosak!

So point paling penting adalah PENJAGAAN SEL. Ia asas untuk kekal muda dan lambatkan proses penuaan. Kenapa kita takut pada PENUAAN? Bukan sebab takut kedut je, tapi PENUAAN akan mengundang banyak penyakit. Itu yang paling kita perlu jaga. Biarlah kita tua pada ANGKA. Tapi badan masih muda. Sel yang tua, akan beri kesan kepada fungsi organ. Dan seterusnya akan beri kesan pada sistem badan.

Jadi kita kena faham dulu. Bagaimana PENUAAN SEL terjadi. Boleh juga rujuk DI SINI mengenai PENUAAN SEL (ada 4 cara sel kita bertambah tua).

Dan.. saintis Shaklee telah bertahun-tahun menjalankan penyelidikan untuk mencari sumber alam semulajadi yang hebat bagi menentang penuaan sel ini! (Dan ini dibuktikan oleh kajian yer).

So semua, ingat ni!

Untuk tubuh kembali sihat, sel-sel badan perlu sihat. Sihat maksudnya:

  • Dilindungi daripada serangan radikal bebas
  • Boleh membahagi secara normal setiap hari
  • Boleh repair dan renew setiap hari

So sel kita perlukan nutrisi yang cukup untuk melakukan fungsi di atas.

Dan kajian telah tunjukkan, antara cara untuk memelihara sel adalah dengan memberikan perlindungan Antioksidan yang sangat kuat untuk:

  • Lawan serangan-serangan yang datang
  • Bagi cukup tenaga kepada sel supaya sel dapat membahagi
  • Dan lain-lain.
  • Antioksidan ini boleh diperolehi daripada sumber pemakanan yang kaya dengan antioksidan.

Akhirnya, setelah percubaan demi percubaan dilakukan, maka saintis Shaklee telah menemukan Anggur Muscadine >> Lalu terhasillah VIVIX!

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan

Dekat dunia Allah jadikan lebih 8000 jenis anggur. Tapi terdapat satu jenis anggur yang Allah ciptakan sangat istimewa.

Biasa buah, kalau kena gigit dengan binatang atau dia berlubang, buah tu akan busuk kan? Tapi tidak pada anggur Muscadine.

Anggur Muscadine ni, dia akan rawat sendiri badan dia untuk menjadi anggur yang asal, dan ia tidak membusuk! MasyaAllah tabarakallah hebat ciptaan Allah kan??

Saintis Shaklee memang buat kajian dan mencari serata dunia buah yang mempunyai kadar tinggi antioksidan. Keistimewaan anggur Muscadine ni dia mempunyai 20 pasang kromosom berbanding anggur lain yang ada hanya 19 pasang kromosom.

Dan dia mempunyai antioksidan yang kuat yang terdapat pada biji dan kulitnya.

Dalam anggur Muscadine terdapat polifenol yang bernama “elagik asid” yang mana dia merencatkan sel-sel abnormal.

Jadi ia sangat bagus untuk anti-kanser, anti-keradangan dan anti-penuaan.

Dan… Untuk pastikan penggunaan anggur Muscadine ni mesra alam, Shaklee telah jalinkan perkongsian jangka panjang dengan ladang anggur milik keluarga dan mereka komited untuk memenuhi standard pertanian hijau. Dan paling penting.. JAMINAN SHAKLEE! Bekalan anggur Muscadine ini akan ada selama 20 tahun!

Baca lagi mengenai Muscadine Grapes DI SINI: Kandungan Utama Vivix — Anggur Muscadine!

Jadi sekarang, kita akan masuk ke topik KESUBURAN.

Bagaimana Nutrien dalam Vivix Membantu Kesuburan Manusia

Bila bercakap soal kesuburan, kita fokus tentang SINGLE CELL. Single sel yang boleh membentuk anak iaitu:

  • Sperma
  • Ovum

Sperma adalah sel yang paling kecil dan ovum adalah sel yang paling besar dalam badan manusia.

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Kiri adalah sel sperma (sel paling kecil dalam tubuh manusia) dan kanan ialah sel ovum (sel paling besar dalam tubuh manusia).

Kalau kita lihat keratan rentas Sel:

Dalam Sel ada Nucleus 》dalam Nucleus ada Kromosom 》 dalam Kromosom ada DNA

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Di dalam Sel, terdapat Nukleus. Di dalam Nukleus, terdapat Kromosom. Dan dalam Kromosom, terdapat DNA.

Dan Research yang telah dijalankan oleh saintis menunjukkan bahawa,

Polifenols bantu memberi perlindungan kepada sel dari segi:

  1. Memberi sokongan terhadap Mitokondria (sumber tenaga sel).

Dan ujian klinikal terhadap manusia yang dijalankan, mereka yang ambil Vivix, mitokondria nya bertambah! Bukan claim suka-suka tau. Tapi ada ujian saintifik.

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan

Tengok ni.. warna biru mewakili Mitokondria. Ada 3 sampel.

  • Sampel 1 – Control
  • Sampel 2 – Sel yang diletakkan Resveratrol
  • Sample 3 – Sel yang diletakkan Vivix

Dalam pasaran, ada je yang jual produk-produk Resveratrol. Tapi apa yang membuatkan Vivix berbeza berbanding yang lain? Kandungan nutrients dalam Vivix dibuktikan adalah 10 x ganda lebih hebat daripada Resveratrol semata-mata!

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan

2) Menghalang pembentukan AGE protein yang akan menyebabkan keradangan kepada sel!

Juga dibuktikan oleh RESEARCH! Shaklee tak claim sesuatu tanpa ada BUKTI.

Sekarang, berbalik kepada kesuburan tadi. Bila kesemua komponen yang ada dalam

  • Sel Sperma
  • Sel Ovum

sihat, tiada AGE, tiada inflammation, dan lain-lain..

Bila kedua-dua sel ini sihat, persenyawaan akan menjadi lebih baik. Maka peluang untuk mendapat anak adalah lebih tinggi.

Selain itu.. Kalau kita lihat Sistem Reproduktif untuk lelaki dan wanita pula:

Apabila kedua-dua sistem ini SIHAT, kedua-duanya dapat menghasilkan hormon yang SEIMBANG. Dan ini akan meningkatkan peluang untuk mendapat anak.

So apa yang kita boleh katakan secara ringkas;

Polifenols di dalam Vivix membantu kesuburan dengan cara:

  1. Menjaga kesihatan sel
    • Bantu kurangkan radang
    • Sebagai anti-oksidan
  2. Membantu sistem badan menghasilkan hormon yang lebih sihat dan seimbang untuk lelaki dan wanita
    • Dan ini meningkatkan peluang untuk hamil.

So guys, yang penting kita fahamkan mengenai nutrients yang ada dalam Vivix. Bukan kita obses dengan produk. Tapi kita sangat amazed dengan campuran Polifenols yang telah diekstrak dan dibotolkan ke dalam sebotol Vivix!

And anda nak tahu? Vivix adalah minuman botani yang mengambil masa paling lama dalam makmal penyelidikan untuk dihasilkan tau; iaitu selama 8 tahun!

Dan ramuannya telah dipatenkan oleh Shaklee.

Testimoni Pengguna Vivix Yang Berjaya Hamil (Vivix Membantu Kesuburan)

Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan
Bagaimana Polifenol dalam Vivix Membantu Kesuburan

Penutup

Jadi, bagi anda yang sedang berikhtiar untuk hamil atau TTC, berikhtiarlah dengan Shaklee ni ok? Paling penting, mesti cuba Vivix. Vivix mampu menembusi sehingga ke peringkat paling asas dan kecil dalam tubuh manusia iaitu sel dan DNA. Ini kerana Polifenol dalam Vivix membantu kesuburan.

Berikanlah yang terbaik untuk diri kita. Ikhtiarkanlah dengan minuman eksklusif dan terbaik daripada Shaklee ini. Ramai yang dah cuba dan mendapat manfaatnya. Ni yang saya kongsikan. Yang orang tak kongsikan, ramaaiiiii sangat sangat. Terlalu ramai yang dah cuba dan mendapat kesan yang BEST. Sama ada dengan Set Kesuburan Shaklee ataupun dengan Vivix.. ataupun kedua-duanya. Tu yang terbaik.

Cubalah! Saya doakan mereka yang sedang berusaha untuk mendapat zuriat, dimurahkan rezeki dan dipermudahkan dalam usaha memperoleh zuriat.

Boleh juga baca : Kebaikan GLA Complex untuk Kesuburan Wanita

Supplemen Ikhtiar Hamil Suami Isteri.

Berminat mendapatkan sebarang produk Shaklee? Boleh hubungi saya, Syahida di 012-6753078.

Salam Mesra,
Wan Syahida Kahar
Pengedar Shaklee Petaling Jaya
Pos ke seluruh Malaysia
SID : 1143254 (Since 2014)
012-6753078

5 thoughts on “Bagaimana Polifenol Dalam Vivix Membantu Kesuburan

  1. Im

    Haah.. Kena jaga diri.. Meranggkumi banyak aspek daripada pemakanan, hubungan sosial yang positif, kawal stress.. Semua sangat penting. Contoh kalau dpd segi pemakanan x cukup masa nak makan mungkin kena ambil supplements
    Im recently posted…HIDUP AKAN INDAH BILA KITA BERSYUKURMy Profile

    Reply
  2. Sis Lin

    Macam pernah komen pasal hak ni, tapi di mana ya hahahaha…
    Pemakanan kita kena betul, kadang ramai amik supplemen tapi pemakanan tak jaga, bagus macam mana pun, kena jaga makan..
    Macam Vivix ni ramai kata bagus dan berkesan untuk kecergasan badan…kawan Sis ramai mengamalkannya, Sis aje belum cubanya heheheh
    Sis Lin recently posted…WORDLESS WEDNESDAY – NASI GORENG SOTONGMy Profile

    Reply
  3. Ayu Rafikah
    Twitter:

    Ohh boleh bantu kesuburan yan.. nanti boleh rekomen kat kengkawan yg perlukan

    Reply
  4. Zaza

    Vivix ni mmg bagus kan khasiat dia. Mak zaza pun makan. Alhamdulillah dia bertenaga nak bekeje..

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.